ده
نوشته شده توسط : afruz


چه کنیم تا بوی عطرمان بیشتر بماند؟

 

 

 

همانطور که گفته شد ماندگاری بوی عطر بسته به خشک یا چرب بودن پوست، در افراد مختلف متفاوت است. در صورت امکان در طول روز، استفاده از عطر خود را تجدید کنید. متخصصین تولید محصولات بهداشتی توصیه می کنند که عطر را به پشت گوش ها و گردن خود بزنید و مقدار کمی را هم بر روی پوست بدنتان استفاده کنید. با این کار بوی عطر شما پخش می شود و سریع از بین نمی رود. یک اسپری کوچک روی موها باعث می شود بوی عطر شما در تمام روز باقی بماند.

 

چرا همه عطرها الکل دارند؟

 

 

زیرا الکل باعث می شود بو روی پوستتان نمانده و از پوست شما متصاعد شود. بدون وجود الکل در عطر، شما تنها کسی خواهید بود که متوجه می شوید عطر زده اید.

 

فرق بین لوسیون و ژل After Shave چیست؟

 

لوسیون After Shave پوست را می سوزاند و به بسته شدن منافذ پوست بعد از اصلاح صورت کمک می کند اما ژل After Shave تنها خنک کننده و تسکین دهنده پوست صورت است.

 

 

 

ژل حمام چیست ؟

 

ژل حمام در واقع همان صابون است که هم برای استفاده خانم ها و هم آقایان ساخته میشود، به خوبی کف می کند و بوی مطبوعی روی پوست شما باقی می گذارد.

 

 

 

چه کنیم که عطرمان دیرتر فاسد شود ؟

 

 

 

 

 

شیشه عطر را در محل خشک، خنک و به دور از پنجره و نور خورشید نگه دارید؛ زیرا نور خورشید باعث بروز اختلالاتی در مواد تشکیل دهنده عطر شده و آن را از بین می برد. به طور کلی برای اینکه شیشه عطر عمر بیشتری داشته باشد، پیشنهاد می شود آن را همیشه درون جعبه اش نگه داری کنید.

 

 

 

تفاوت عطرهای مردانه و زنانه چیست؟

 

 

عطرهای مردانه در نوع رایحه با عطرهای زنانه تفاوت دارند ضمن اینکه معمولا از غلظت اسانس و در نتیجه شدت رایحه کمتری برخوردارند. به همین دلیل گاهی عطرفروشی ها از شما می خواهند برای عطرهای مردانه واژه ادوکلن را به کار ببرید!

 

حداکثر چند عطر را می توان پشت سر هم بویید؟

 

 

 

 

برای جلوگیری از خستگی شامه پیشنهاد می شود حداکثر سه عطر را پشت سر هم امتحان کنید

زیرا در غیر این صورت شامه خسته و اشباع می گردد و عملا قدرت تشخیص روایح مختلف را از دست خواهد داد. برای برطرف کردن خستگی شامه می توان به هوای آزاد رفته و چند نفس عمیق کشید. راه دیگر استشمام مستقیم قهوه است.

 

عطر روی پوست باشد یا روی لباس؟

 

 

عطريات اكثرا براي به كار بردن روي پوست طراحی شده اند.

 

البته این نکته هم مهم است که نوع پوست بر روی رایحه منعکس شده از عطر تاثیر دارد به عبارت دیگر برای هر پوستی باید عطر مناسب خودش را انتخاب نمود.

تفاوت پوستهای مختلف عمدتا در میزان چربی، رنگ پوست و اسیدیته آنها است. مثلا پوست را بر اساس میزان چربی به 4 نوع چرب، خشک، نرمال و ترکیبی تقسیم بندی می کنند.

پوست هاي چرب عطر را بهتر و مدت زمان زيادتري در خود نگه مي دارند. همچنين مي توان گفت افرادي كه پوست روشن و بلوند دارند بهتراست از رايحه گل استفاده كنند و پوست گندمي ها از رايحه هاي مشرق زميني.

بهتر است عطر بر روی نقاطی از پوست به کار برده شوند که در زیر آن نبض تپبنده وجود داشته باشد یا در نقاطی که حرارت بدن بیشتر است. چون خون در زیر این نقاط با فشار بیشتری جریان دارد و حرارت حاصل از آن همانند یک پمپ تراوش رایحه عمل کرده و باعث می شود رایحه به خوبی از روی پوست منعکس شود. نبض مچ دست، پشت گوشها، آرنج بهترین نقاط برای به کار بردن عطر می باشند.

آیا می توان دو یا چند تا عطر را به طورهمزمان استفاده نمود؟

استفاده دو یا چند عطر به صورت همزمان توصیه نمی شود زیرا هر عطر خود، مخلوطی پیچیده از ملکولهای شیمیایی مختلف است که که توسط متخصص عطرسازی متعادل شده تا در مجموع رایحه منحصر به فرد و دلپذیری از آن حاصل شود. در صورتیکه عطرهای مختلف را با هم ترکیب کنیم ریسک به هم خوردن تعادل عطر و بد شدن رایحه نهایی آن وجود دارد.

آیا آفتاب اثر مخربی بر روی رایحه عطر دارد؟

همین طور است به همین دلیل توصیه می شود که عطر را بر روی قسمتی از پوست قرار دهیم که در معرض مستقیم نور آفتاب نباشد. نور آفتاب باعث تخریب فوتوشیمیایی اجزاء حساس به نور شده و نه تنها رایحه عطر را بد بو می کند بلکه در دراز مدت باعث ایجاد لکه های قهوه ای نازیبا بر روی پوست خواهد شد

 

دلیل این واقعیت آن است که در فرمولاسیون یک عطر از تعداد زیادی ماده شیمیایی به کار رفته که فشار بخار و در نتیجه فراریت متفاوتی دارند بنابراین در زمانهای متفاوت تبخیر شده و رایحه آن متصاعد می گردد.





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: